Kakor (cookies) Trafikverket använder kakor för att förbättra och anpassa ditt besök på vår webbplats. Genom att använda webbplatsen accepterar du användandet av dessa kakor.
Läs mer om kakor och hur du avaktiverar dem

Toppbild för Centrala funktioner

Projektledare IT, applikationsutveckling och förvaltning

Välkommen att söka jobb hos oss som Projektledare IT, applikationsutveckling och förvaltning med placering i Borlänge. Vi vill ha din ansökan senast den 7 maj.

Vill du arbeta som samhällsutvecklare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. För oss är det viktigt med en gemensam kultur som präglas av våra värderingar: pålitliga, engagerade och modiga. Vi jobbar tillsammans mot vår vision: alla kommer fram smidigt, grönt och tryggt.

Arbetsuppgifter

Som Projektledare IT på Trafikverket så driver du olika typer av spännande projekt inom applikationsutveckling och applikationsförvaltning. Du ansvarar för kontakten mot kund, beställare och styrgrupp. Du leder projektet, rapporterar status och progress, jobbar mot styrgrupp, planerar samt fördelar uppgifter till delprojektledare inom projekten.

Du ansvarar för att uppdraget levereras inom rätt tid och med rätt kvalité och kostnad. Du skapar även goda relationer i projektgruppen och med kund och ser till att Trafikverkets metoder följs. Du kommer att vara en viktig medarbetare för oss i arbetet med att driva den spännande utvecklingen framåt inom IT och system. Vi hoppas du vill anta den utmaningen tillsammans med oss!

Kvalifikationer

Du har högskoleutbildning med inriktning mot IT eller teknik 180 hp (120 p) eller annan relevant utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har några års erfarenhet i närtid av att leda IT-projekt och Förvaltningsobjekt inom IT. Du har även erfarenhet av att arbeta mot en styrgrupp inkl. att rapportera status och progress för projekten.

Det är meriterande om du har kunskaper/erfarenhet av modellerna PM3 och XLPM.

Vi anser att dina personliga egenskaper är mycket viktiga. Eftersom arbetet kräver kontakter med både interna och externa intressenter samt att projekten varierar i komplexitet och storlek så ställer det krav på din förmåga att kommunicera och leda samt din förändringsförmåga.

Du behöver även ha en problemlösande analytisk förmåga som gör att du har lätt att se orsak och samband. Du är strukturerad, resultatorienterad och du motiverar, skapar engagemang och delaktighet.

Du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.

Välkommen med din ansökan senast den 7 maj. Hör gärna av dig om du har några funderingar, vi berättar gärna mer om vårt spännande uppdrag och vår arbetsplats som präglas av arbetsglädje och engagemang. Vi ser fram emot att höra av dig, du når sektionschef Peder Thorp på tel.nr 010-123 1842!

Ansökan

Din ansökan (CV och personligt brev) ska ha inkommit till Trafikverket före senast ansökningsdatum. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i systemet. Ansök via knappen ”Sök tjänsten här” nedan.

Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden. Därför värderar vi etik och moral högt i Trafikverket.

Eftersom vi har ramavtal när det gäller annonsförmedling så undanbedes annonsförsäljare vänligt men bestämt.

Ansök senast

Din ansökan ska ha kommit in till Trafikverket senast den 2017-05-07