Kakor (cookies) Trafikverket använder kakor för att förbättra och anpassa ditt besök på vår webbplats. Genom att använda webbplatsen accepterar du användandet av dessa kakor.
Läs mer om kakor och hur du avaktiverar dem

Toppbild för Planering

Handläggare kundärenden

Välkommen att söka jobb hos oss som Handläggare kundärenden med placering i Härnösand. Vi vill ha din ansökan senast den 7 maj.

Vill du arbeta som samhällsutvecklare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. För oss är det viktigt med en gemensam kultur som präglas av våra värderingar: pålitliga, engagerade och modiga. Vi jobbar tillsammans mot vår vision: alla kommer fram smidigt, grönt och tryggt.

Arbetsuppgifter

Som kundtjänsthandläggare är du Trafikverkets röst utåt, där du tar emot och besvarar frågor från medborgare och näringsliv - främst gällande olika väg- och järnvägsfrågor. Du bemöter på ett professionellt sätt Trafikverkets kunder och hanterar de ärenden som kommer in genom att agera informativt, rådgivande och stödjande. Du återkopplar ärenden inom den egna organisationen men även externt. Du återför de synpunkter och önskemål som kunderna har, till berörd del inom Trafikverket.

Vi söker dig som bidrar till utvecklingen av verksamheten. Du är en viktig länk mellan allmänheten och organisationen i det dagliga arbetet och framförallt i samband med störningar i infrastrukturen.
Kundtjänst är bemannad dygnet runt årets alla dagar. Vi har fasta arbetstider med antingen skiftgång eller 08:00 - 16:30. Helg- eller nattjänstgöring kan förekomma.

Placeringsort är Härnösand.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har treårig gymnasieexamen samt har aktuell och relevant erfarenhet av handläggning av kundärenden - både via telefon och skriftligt.
Har du hanterat ärenden i sociala medier eller har erfarenhet av skiftarbete så är detta meriterande. Har du erfarenhet av ärendehanteringssystemen LIME eller TRISS så är även detta meriterande.

Du har lätt för och är van vid att arbeta med såväl dator som andra system, t.ex. telefoni- och ärendehanteringssystem. Du har även goda kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt.

Då arbetet innebär mycket kontakter, både internt och externt, är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och att du har hög servicekänsla. Du är också initiativrik, med förmåga att själv driva och lösa de frågor som uppstår. Du har en god problemlösningsförmåga. Arbetstempot är stundtals högt, så det är dessutom viktigt att du har förmåga att prioritera och fokusera på rätt saker även i stressiga situationer.

Urvalstester kan komma att bli aktuellt i rekryteringsprocessen.

Ansökan

Din ansökan (CV och personligt brev) ska ha inkommit till Trafikverket före senast ansökningsdatum. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i systemet. Ansök via knappen ”Sök tjänsten här” nedan.

Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden. Därför värderar vi etik och moral högt i Trafikverket.

Eftersom vi har ramavtal när det gäller annonsförmedling så undanbedes annonsförsäljare vänligt men bestämt.

Ansök senast

Din ansökan ska ha kommit in till Trafikverket senast den 2017-05-07