Kakor (cookies) Trafikverket använder kakor för att förbättra och anpassa ditt besök på vår webbplats. Genom att använda webbplatsen accepterar du användandet av dessa kakor.
Läs mer om kakor och hur du avaktiverar dem

8 av 10 gillar vägfärjor!

Vi frågade 10 000 resenärer i årets NKI-undersökning (nöjd kund index) om vad de tycker om våra vägfärjor.

Svarsfrekvensen var skyhög, 97 procent. Medelvärdet är 82 procents kundnöjdhet och helhetsintrycket av tjänsten visar 91 procent nöjda. Varje år mäter ett oberoende företag hur de som reser med svenska vägfärjor bedömer tjänstens kvalitet. Synpunkterna hjälper till att förbättra Färjerederiets verksamhet.

I år mättes för första gången attityder till isvägarna och 95-99 procent av de som använt våra isvägar har ett positivt helhetsintryck av tjänsten

Här hittar du resultatet för nöjd kund-index 2018 (NKI), led för led.(öppnas i nytt fönster)