Kakor (cookies) Trafikverket använder kakor för att förbättra och anpassa ditt besök på vår webbplats. Genom att använda webbplatsen accepterar du användandet av dessa kakor.
Läs mer om kakor och hur du avaktiverar dem

Denna nyhet är äldre än 6 månader

93 procent har positivt helhetsintryck av vägfärjor

Din synpunkt hjälper oss att forma och förbättra Färjerederiets tjänst. Därför mäter ett oberoende mätföretag varje år våra resenärers attityder till resan med vägfärja. Mätresultatet för 2016 är det bästa sedan denna typ av mätning infördes 2010.

Vad tycker du om den tjänst som rederiet utför? För oss är det avgörande att veta hur våra resenärer uppfattar oss. Varje år mäter därför ett oberoende mätföretag resenärernas attityder till resan med vägfärja. Resultatet hjälper oss att bli bättre på det vi gör.

Mätresultat 2016

93 procent svarar att de har ett positivt helhetsintryck av tjänsten, vilket gör att mätresultatet för 2016 är det bästa sedan denna typ av mätning infördes 2010. De högsta betygen i mätningen får vägfärjans personal, tillförlitlighet, säkerhet, tillgänglighet och tidtabell. Något lägre resultat gäller information och komfort, men även dessa värden har förbättrats från tidigare års mätningar.