Kakor (cookies) Trafikverket använder kakor för att förbättra och anpassa ditt besök på vår webbplats. Genom att använda webbplatsen accepterar du användandet av dessa kakor.
Läs mer om kakor och hur du avaktiverar dem

Denna nyhet är äldre än 6 månader

Avvikelsemeddelanden 14, del 1 av 2 för JNB 2015 och avvikelsemeddelande 8, del 1 av 2 för JNB 2016

Här kan du läsa om innehållet i avvikelsemeddelande 14, del 1 av 2 för JNB 2015 och avvikelsemeddelande 8, del 1 av 2 för JNB 2016.

Avvikelsemeddelande 14, del 1 av 2 för JNB 2015 och avvikelsemeddelande 8, del 1 av 2 för JNB 2016 berör slopning av uppställningsspår 21 och 22 i Oskarshamn, rättning av avsnittshänvisningar i avsnitt 4.3.3 Kapacitetsförutsättningar, slopning av BVF 1930 Trafikeringsgräns till sidospår som tillhör andra infrastrukturförvaltare samt ny dokumentbeteckning på BVF 1946.6 Trafiksäkerhetsinstruktion för trafikeringssystem R och BVF 925 Trafiksäkerhetskrav vid användning av GSM-R telefon.

I JNB 2016 har ändringar även gjorts gällande JvSFS 2008:7 till följd av att Transportstyrelsen ännu inte har fattat något beslut om dess upphävande, tariffen för förlustpåslag per fordon har sänkts och ny lydelse gällande tillvägagångsätt när järnvägsföretag och trafikorganisatörer vill begära förnyad bedömning av orsakskod vid merförsening.

Beslut del 2, gällande bland annat banor med särskilda förutsättningar senareläggs då handläggning pågår.

Beslut avvikelsemeddelande 14 del 1 av 2, JNB 2015 (pdf-fil, 511 kB, öppnas i nytt fönster)

Beslut avvikelsemeddelande 8 del 1 av 2, JNB 2016 (pdf-fil, 1,1 MB, öppnas i nytt fönster)