Kakor (cookies) Trafikverket använder kakor för att förbättra och anpassa ditt besök på vår webbplats. Genom att använda webbplatsen accepterar du användandet av dessa kakor.
Läs mer om kakor och hur du avaktiverar dem

Denna nyhet är äldre än 6 månader

Avvikelsemeddelande 8 för JNB 2017

Här kan du läsa om innehållet i avvikelsemeddelande 8 för JNB 2017.

Avvikelsemeddelandet omfattar:

  • Avsnitt 3.2.3.1 Större förändringar i infrastrukturen borttaget och avsnitt 3.7 Planerad utveckling av infrastrukturen har kompletterats med länk till information om investeringsprojekt på trafikverket.se
  • Förtydligande text gällande linjeklasser i avsnitt 3.3.2.2 Banans bärförmåga
  • Avsnitt 3.4.1 Särskild infrastruktur – ny bandelsbenämning på Citybanan
  • Avsnitt 3.4.1.1 Sträckor med särskilda förutsättningar – tidigaste möjliga trafikstart Rågsveden-Malung är T18 samt avstängning av bro i Oxberg
  • Uppdatering av bilagorna 3 A Tillgänglig infrastruktur på sidospår, 3 C Bevakning på driftplatser, 3 D Banstandarddata, 3 E STH och medelhastighet per sträcka och 3 F Lutningar per stråk
  • Avsnitt 4.8.4.1. Röjnings- och nödsituationer har förtydligats med bärgning sker på järnvägsföretagets bekostnad
  • Bilaga 4 D Kapacitetsförutsättningar har kompletterats med ny trångsektorsplan för Stockholm med hänsyn till Citybanan
  • Avsnitt 6.4.1 Bokningsavgift - tidsperioden för när avbokning blir avgiftsbelagd har förändrats
  • Avsnitt 6.5.2.1 Merförsening dubbelriktad modell – förtydligande gällande orsakskod FAT vid tågplansskifte

Avvikelsemeddelande 8 för JNB 2017 (pdf-fil, 958 kB, öppnas i nytt fönster)