Avsnitt 5.3.5 Mening som anger varför tågets totalvikt måste rapporteras, har fått ny lydelse.
Avsnitt 5.7.3 Stycket om i vilka system respektive informationstyp återfinns, har fått ny lydelse.
Bilaga 4 F Kapacitetsplaner:
- Avsnitt 6.4.2.1, ändrade förhållande för trafikavbrott mott Gtbg C o Gubbero.
- Avsnitt 6.4.3.1, tas bort.
- Bilaga 5 B Orsakskoder, har utökats med nya orsakskoder.
Till följd av Transportstyrelsens föreläggande angående ändringar i process för banarbetsplanering har följande avsnitt ändrats:
- 4.2.1.1 Banarbeten
- 4.2.1.3 Kapacitetsbegränsningar
- 4.2.2.3 Förslag till tågplan
- 4.3.1 Trafikpåverkande åtgärder
- 4.3.2 Tidpunkter och information till sökande
- 4.3.2.1 Kriterier och tågtyper för omledning vid TPÅ med Mycket stor påverkan
- 4.3.3 Planerade större banarbeten
- 4.5 Tilldelningsprocessen
- 4.5.1 Tåglägesansökan för årlig tågplan
- 4.5.1.1 Trafikverkets behov av tider i spår
- 4.5.5 Tvistlösning
- 4.6 Överbelastad infrastruktur
- Bilaga 2 E Övrig tillgänglighetspåverkan:
– 1 Förplanerade tider i spår för banunderhåll
– 1.1 Trafikverket avsre at ansöka om trafikavbrott med följande upplägg
- Bilaga 4 B Prioriteringskriterier:
– 1.2 Omfattning
– 1.5 Banarbeten
– 2.1 Ansök på rätt sätt – bli prioriterad på rätt sätt
– 2.8 Uppgifter för banarbeten
– 3.1 Kategorisering av tåglägen och associationer
– 6.1 Villkor för kostnadsberäkning av lösningsalternativ
– 6.2 Beräkning av samhällsekonomiska effektkostnader
– 6.3 Beräkning av samhällsekonomisk kostnad för lösningsalternativ
– 6.7 Särskiljning och revidering av prioriteringskategori
- Bilaga 4 E Planerade större banarbeten, nytt PSB obj.nr. 341319
– Bilaga 4 F Kapacitetsplaner, 3 Kapacitetsplan Malmö-Lund.
Beslut om avvikelsemeddelande 2 för JNB 2022 (pdf, 858 kB)