Allt vi gör hänger ihop

Tillsammans skapar vi som jobbar med kommunikation en enhetlig bild av Trafikverket. Vi bidrar till tydlighet, trygghet och kännedom, oavsett var vi pratar. De grafiska elementen är byggstenar som stärker vår berättelse.

Grafiska byggstenar
De grafiska elementen är byggstenar som stärker vår berättelse. i bilden ser du delarna som bildar helheten i vår kommunikation. Överst har vi det övergripande konceptet. Det lyfter nyttan som vi skapar i samhället. Sen arbetsgivarerbjudandet som lockar med utmaningarna som finns i den nationella planen. Slutligen har vi de konkreta uppdragen, vilka tar sin utgångspunkt i den nationella planens satsningar. Alla delar hålls samman av våra grafiska riktlinjer.

Tre mindre cirklar i en större som beskriver helheten med att allt vi gör hänger ihop.
Allt vi gör hänger ihop. De grafiska riktlinjer omfattar övergripande koncept, arbetsgivarerbjudande och uppdraget konkret.

 

Vi gillar rött

Röd färgplatta med texten: Du har kanske märkt att vi gillar rött?
Du har kanske märkt att vi gillar rött?

I den här guiden finns bakgrunden, grunden och inspirationen för att skapa en enhetlig bild av Trafikverket. Men, vi börjar med våra hörnstenar.

Rött

Vår profilfärg är en viktig del av vår identitet. En tydlig och modig färg. Logotypen ligger oftast på en röd yta, vilket förenklar användningen. Läs mer om färger under Grafisk manual.
Färger

Enkelt

Enkelhet och tydlighet är viktigt för att kunna skapa ett starkt uttryck. De grafiska elementen är byggstenar som skapar en helhet. Se exempel på layout under Graisk manual.
Exempel på layout

Nyttan

Vi pratar om och visar på nyttan som vi skapar för människor, landsändar och företag. Läs mer om vår berättelse under Vi gör Sverige närmare.
Vi gör Sverige närmare