Företagsbokning Dela Kontaktuppgifter Facebook Google LinkedIn Twitter Kundtjänst Förarprov För frågor om körkortsprov och fotografering.Öppettider måndag-onsdag, fredag 8.00-16.15, torsdag kl. 08.45-16.15 (öppet dygnet runt för avbokning) Telefon: 0771-17 18 19. Skicka in en fråga eller lämna synpunkter Här kan du ställa din fråga via Förarprovs kontaktformulär:Förarprovs kontaktformulär Förarprovskontor Här hittar du adresser och kontaktuppgifter till samtliga förarprovskontor:Förarprovskontor Hoppa till: Här kan företag själva boka kunskapsprov och körprov åt sina elever. För att kunna använda tjänsten måste företaget ha ansökt och fått tillstånd av Trafikverket att bli användare. Viktig information om coronaviruset COVID-19 Bokningen görs som personligt ombud för varje aspirant, och aspirantens personnummer används för att boka tiden. I tjänsten finns även möjlighet att se aspiranters giltighetstid för körkortstillstånd och riskutbildningar. För att logga in i tjänsten måste företaget registrera sina användare. Därefter loggar användaren in i tjänsten med Mobilt BankID eller med engångskod via SMS. Bokningsspärr Bokningsspärr innebär att du som kund inte kan boka ny tid för prov om inte den tidigare avgiften är registrerad som betald hos oss på Trafikverket Förarprov. Kreditgränsen är 1100 kr och baseras på genomförda prov. Tänk på att om du betalar provet via faktura tar det upp till 3 bankdagar innan din betalning når Trafikverket Förarprov. För att du snabbare ska kunna boka nytt prov kan du välja att betala avgiften med kort eller Swish i bokningstjänsten Boka prov. Syftet med kreditgränsen är att undvika att kunder ska kunna dra på sig stora skulder. De genomförda proven ska som grund betalas innan du bokar nya prov.