Kakor (cookies) Trafikverket använder kakor för att förbättra och anpassa ditt besök på vår webbplats. Genom att använda webbplatsen accepterar du användandet av dessa kakor.
Läs mer om kakor och hur du avaktiverar dem

Kvinna i reception ler och tittar på kunden. Foto: Kenneth Hellman

Kundtjänst Förarprov

Här hittar du information om och kontaktuppgifter till Kundtjänst Förarprov. Du hittar även information om vilka frågor inom körkortsområdet som Transportstyrelsen ansvarar för.

Trafikverkets Kundtjänst Förarprov, telefon 0771-17 18 19, är öppen måndag–onsdag klockan 8.00–16.30, torsdag klockan 9.00–16.30 och fredag klockan 8.00–16.30. Avbokning av prov kan du göra dygnet runt på samma nummer via en självservicetjänst.

Ändrade öppettider

Torsdag 20 december, 27 december och 3 januari 2019 öppet klockan 8.0016.30.

Ring Kundtjänst Förarprov om du vill:

  • boka eller avboka prov och saknar personlig kod och e-legitimation
  • boka kunskapsprov med tolk
  • avboka ditt prov dygnet runt med hjälp av vår självservicetjänst, 0771-17 18 19
  • veta mer om fotografering hos Trafikverket Förarprov
  • fråga om kunskapsprov och körprov
  • fråga om provavgifter

Vill du skriva till oss?

I vårt kontaktformulär kan du ställa frågor och lämna synpunkter om tidsbokning, provavgifter, kunskapsprov, körprov och fotografering hos Trafikverket Förarprov.

Trafikverket Förarprovs kontaktformulär

Texttelefon och faxnummer

Texttelefon: 010-123 50 50.
Faxnummer till Trafikverket: 010-124 07 85

Viktigt när du skickar fax: Ange alltid till vilket förarprovskontor och till vilken/vilka mottagare som du vill skicka ditt fax, skriv till exempel: "Förarprovskontoret i Falun, Namn Efternamn"

Postadress för ansökan om förlängd provtid eller muntligt kunskapsprov:

Trafikverket Ärendemottagning
Provstöd
Box 810
781 28 Borlänge