Kakor (cookies) Trafikverket använder kakor för att förbättra och anpassa ditt besök på vår webbplats. Genom att använda webbplatsen accepterar du användandet av dessa kakor.
Läs mer om kakor och hur du avaktiverar dem

Kvinna i reception ler och tittar på kunden. Foto: Kenneth Hellman

Kundtjänst Förarprov

Här hittar du information om och kontaktuppgifter till Kundtjänst Förarprov. Du hittar även information om vilka frågor inom körkortsområdet som Transportstyrelsen ansvarar för.

Ändrade öppettider Kundtjänst Förarprov

Från och med den 24 mars till och med 31 maj stänger kundtjänsten klockan 16.00.
Detta på grund av den för tillfället höga belastningen och lägre bemanningen.

Kundtjänst Förarprov, telefon 0771-17 18 19, är öppen måndag–onsdag, fredag kl. 8.00–16.00, torsdag klockan 8.45–16.00. Avbokning av prov kan du göra dygnet runt på samma nummer via en självservicetjänst.

Ring Kundtjänst Förarprov om du vill:

  • boka eller avboka prov och saknar mobilt BankID
  • boka kunskapsprov med tolk
  • avboka ditt prov dygnet runt med hjälp av vår självservicetjänst, 0771-17 18 19
  • veta mer om fotografering hos Trafikverket Förarprov
  • fråga om kunskapsprov och körprov
  • fråga om provavgifter

Vill du skriva till oss?

I vårt kontaktformulär kan du ställa frågor och lämna synpunkter om tidsbokning, provavgifter, kunskapsprov, körprov och fotografering hos Trafikverket Förarprov. Kom ihåg att ange ditt personnummer.

Trafikverket Förarprovs kontaktformulär

Texttelefon 

Texttelefon: 010-123 50 50

Postadress för ansökan om förlängd provtid eller muntligt kunskapsprov:

Trafikverket Ärendemottagning
Provstöd
Box 810
781 28 Borlänge