Kakor (cookies) Trafikverket använder kakor för att förbättra och anpassa ditt besök på vår webbplats. Genom att använda webbplatsen accepterar du användandet av dessa kakor.
Läs mer om kakor och hur du avaktiverar dem

Nu har betongarbetena startat och först ut var att gjuta eldriftsutrymmet.
Denna nyhet är äldre än 6 månader

Bottenplatta till eldriftsutrymme i ramptunnel gjuten

Nu har betongarbetena startat och först ut var att gjuta i eldriftsutrymmet. Nästa steg är att påbörja arbetet med väggarna.

Nu har betongarbetena startat och först ut var att gjuta eldriftsutrymmet.

Vi gjuter i den avfartsramp som busstrafiken ska använda när de kommer från E4 Förbifart Stockholm och ska till Skärholmsvägen och Skärholmens centrum.

Tunneln kommer när den är klar att få namnet Rubintunneln.

Nu har betongarbetena startat och först ut var att gjuta eldriftsutrymmet.

På kartan: på- och avfartsrampar för bussar. Vi gjuter i den tunnel som kommer från E4 Förbifart Stockholm till Skärholmsvägen och Skärholmens centrum. Det är här vi gjuter betong i eldriftsutrymmet.

På kartan: på- och avfartsrampar för bussar. Vi gjuter i den tunnel som kommer från E4 Förbifart Stockholm till Skärholmsvägen och Skärholmens centrum. Det är här vi gjuter betong i eldriftsutrymmet.