Kakor (cookies) Trafikverket använder kakor för att förbättra och anpassa ditt besök på vår webbplats. Genom att använda webbplatsen accepterar du användandet av dessa kakor.
Läs mer om kakor och hur du avaktiverar dem

Denna nyhet är äldre än 6 månader

Välkommen till öppet hus och samråd om dubbelspåret Dingersjö - Sundsvall

Tisdag den 26/9 samt torsdag 5/10 kl 16.00-20.30 bjuder vi in till öppet hus och samråd på Opalen i Kvissleby. Kl 16.00 och 18.30 presenterar vi dubbelspårets dragning och vill veta vad du tycker. Varmt välkommen!

Placeringen av dubbelspåret är klart, nu jobbar vi vidare med järnvägsplanen.  Vi bjuder in till samrådsmöte i form av ett öppet hus vid två tillfällen för att berätta om järnvägens dragning och fortsatt arbete med järnvägsplanen. Vi vill också få veta vad du tycker, all information är viktig för oss. Kanske finns det förutsättningar som vi inte har räknat med. Vi är också intresserade av var du vill kunna passera dubbelspåret så kan vi titta på tänkbara passager i vårt fortsatta arbete. 

Välj den dag som passar dig bäst, varmt välkommen!

Tid:Tisdag den 26 september eller torsdag 5 oktober kl 16.00-20.30. Allmän information hålls kl.16.00 och 18:30.

Plats: Opalen, Affärsgatan i Kvissleby

Synpunkter: Dina synpunkter är värdefulla för vårt fortsatta arbete. Du har möjlighet att lämna dina synpunkter på mötet. Det går även bra att lämna synpunkter till investeringsprojekt@trafikverket.se eller Trafikverket, Ärendemottagningen, Box 810, 781 28 Borlänge, Ange ärendenummer TRV 2015/41597. Synpunkter ska lämnas senast den 3 november 2017.Från och med den 26/9 kan du även lämna synpunkter digitalt via ett formulär här på webbsidan.

Materialet som vi presenterar på öppet hus kommer du kunna ta del av under dokument/informationsmaterial efter samrådsmötena, under vecka 41.

Varmt välkommen att träffa oss och vår konsult Sweco för att ställa frågor och lämna information som kan vara av vikt för vårt fortsatta arbete!

Tillsammans med den nya mötesstationen i Dingersjö ger dubbelspåret utrymme för såväl fler persontåg som godståg. Det ger även bättre anslutningar till industrier längs spåret.