Här syns en rörbro (bro nummer 2) för Mossabäcken.
Bild 1 av 16
Terrasseringen från Linderöd ner mot bro nummer 3 där folkvagnskurvan börjar ta sin form.
Bild 2 av 16
Vy mot Linderöd, vi bygger inte bara motorväg. Här är den ägoväg som går under bro nummer 1.
Bild 3 av 16
Kranarna på bro nummer 5 vid Vramsån syns hela vägen till Sätaröd.
Bild 4 av 16
Här löper skättilljungavägen igenom bro nummer 6.
Bild 6 av 16
Marken före och efter bro nummer 6 fylls upp så att E22:ans trafik kan gå över Skättiljungavägen.
Bild 7 av 16
Arbetet med att bygga bro nummer 5 över Vramsån pågår för fullt. Här ser vi också kranarna på lite närmre håll.
Bild 8 av 16
Pålbryggan är färdig och just nu jobbar man med att göra stöden till bro nummer 5.
Bild 9 av 16
Här ser vi stöd 1, här har man hunnit gjuta skyddsbetong. Ett arbete som ska göras i alla 5 stöden på bro nummer 5.
Bild 10 av 16
Asfalten börjar bli färdig på delar av sträckan, längst bort i bild skymtar man bro nummer 17.
Bild 11 av 16
Här ser vi en vy från bro nummer 17 mot Kristianstad.
Bild 12 av 16
E22:an som passerar under bro nummer 22.
Bild 13 av 16
Bron (bro nummer 26) för Sigridslundsvägen står redo för gjutning i mitten på oktober.
Bild 14 av 16
Trafikplats Nöbbelöv med av- och påfarter börjar att ta sin form.
Bild 15 av 16
Här kommer befintlig E22:a och ny sträckning att kopplas ihop i Nöbbelöv.
Bild 16 av 16
Denna nyhet är äldre än 6 månader
Hoppa till:
Asfaltsarbetena har ångat på efter semestern fram till nu så för knappt halva sträckan är alla lager asfalt på plats. På denna del startar inom kort omfattande räckesarbeten samt en del buller- och bländskyddsåtgärder.
Den stora bron över Vramsån (bro nummer 5) kommer stadigt att växa fram över cirka 10 månaders byggtid.
I dagarna öppnas igen Skättilljungavägen (bro nummer 6) som kommer att passera under ny motorväg E22.
Bron (bro nummer 26) för Sigridslundsvägen står redo för gjutning i mitten på oktober och därefter ska väganslutningarna färdigställas och vägen över bron vara öppen lagom till jul.
Samtliga 4 rörbroar är nu också på plats.
På så kallade mitten partiet, cirka 4 km långt, fortsätter det med VA-arbeten, ett antal pumpstationer ska ner och av de många broarna är allt från bara precis i sin början till färdiggjutna.
Senast uppdaterad/granskad: 2019-09-30