Arbete med bro nummer 5 över Vramsån är i full gång. Detta är sista av alla 26 broar som vi har byggt i projektet.
Bild 1 av 37
En 92 meter lång stålbalk som väger cirka 100 ton förs på plats 16 april.
Bild 2 av 37
Den 92 meter långa stålbalken är inplastad för att skyddas när momentet med betong ska göras.
Bild 3 av 37
Stålbalken trycks framåt och vajrarna håller den på plats. Ett arbetet där balken förs framåt 20 meter per timme.
Bild 5 av 37
Broläget har valts för att minimera intrånget i de speciellt skyddsvärda biotoperna och för att undvika påverkan på skyddsvärda arter. Den byggs också så att där finns plats för vilt att passera.
Bild 8 av 37
Rörläggning i dagvattenmagasinet mellan bro nummer 5 och 6 är klart.
Bild 19 av 37
Vy över trafikplats Nöbbelöv. Vi ser både på- och avfart från bro nummer 27.
Bild 20 av 37
Här kommer befintlig E22:a och ny sträckning att kopplas ihop i Nöbbelöv.
Bild 21 av 37
Påfart i trafikplats Nöbbelöv som kommer leda trafiken till Tollarp.
Bild 22 av 37
Bro nummer 27.
Bild 23 av 37
Ny E22 vid Töserna Andersson är färdigmålad.
Bild 26 av 37
28 april sista balkparet förs på plats ute vid bro nummer 5 som går över Vramsån.
Bild 27 av 37
Denna nyhet är äldre än 6 månader
Hoppa till:
April månad blir det stort fokus på det inledande arbetet med den sista av 26 broar på den nya sträckningen av E22. Bro nummer 5 vid Vramsån, där första av två balkar förs på plats.
Vägsträckans sista bro, som nu håller på att installeras, går över Vramsån. Bropelarna har stått färdiga ett tag. Ovanpå dessa ska stålbalkar placeras, som i sin tur ska bära körbanan. Två av stålbalkarna, som väger 100 ton vardera, är redan på plats. Ytterligare två återstår.
Hade du nytta av informationen?
49 av 53 (92 %) läsare har svarat att de har haft nytta av informationen
Senast uppdaterad/granskad: 2020-04-17