Kakor (cookies) Trafikverket använder kakor för att förbättra och anpassa ditt besök på vår webbplats. Genom att använda webbplatsen accepterar du användandet av dessa kakor.
Läs mer om kakor och hur du avaktiverar dem

Kundtjänsthandläggare / Provförrättare

Välkommen att söka jobb hos oss som Kundtjänsthandläggare / Provförrättare. Vi vill ha din ansökan senast den 11 augusti.

Vill du arbeta som kundtjänsthandläggare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. Hos Förarprov jobbar du med kunden i centrum. Vår uppgift är att genomföra prov inom körkorts- och yrkestrafikområdet. Tillsammans med dina kollegor bidrar du till att varje kund känner sig välkommen, får tydlig information och de bästa förutsättningarna att visa sina kunskaper. Vårt mål är trafiksäkra, riskmedvetna och miljömedvetna förare i vägtransportsystemet. På Förarprov möter vi ett stort antal kunder varje dag. Vi ser olikheter hos både medarbetare och kunder som en styrka och hos oss är utveckling en självklarhet. Förarprov är en enhet inom Trafikverket och har cirka 500 medarbetare i hela landet fördelade på ett 30-tal orter.

Arbetsuppgifter

Du kommer att vara Förarprovs ansikte utåt och möta våra kunder i receptionen. I arbetsuppgifterna ingår det att förrätta kunskapsprov både i grupp, individuellt och ibland med tolk. I samband med kunskapsproven genomför du ID-kontroller. Du hjälper även våra kunder vid fotografering för körkort.

Som kundtjänsthandläggare möter du många olika kunder varje dag och ett professionellt kundbemötande är avgörande för att ge kunden bra förutsättningar.

Du arbetar enligt ett schema på Trafikverkets mottagningsenhet i Uppsala. 

Kvalifikationer

Vi söker dig som:

  • har en avslutad och godkänd gymnasieutbildning
  • är minst 23 år, vilket är lägsta ålder för att få förrätta kunskapsprov enligt Transportstyrelsens föreskrift om förordnande att förrätta prov
  • har minst något års erfarenhet av arbete i kundtjänst eller reception alternativt av annat arbete som inneburit personliga kundkontakter
  • har god datorvana och goda kunskaper i Office-paketet
  • har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
  • har körkort för personbil

Det är meriterande om du:

  • har god kännedom om regler och bestämmelser som gäller i den svenska vägtrafiken
  • har fler körkortsbehörigheter.

För att trivas i den här rollen behöver du ha ett starkt kundfokus, god samarbetsförmåga och vara flexibel. Du kommer träffa nya människor varje dag, därför är det viktigt för oss att du är kommunikativ och kan förmedla ditt budskap på ett tydligt och respektfullt sätt. Du är strukturerad och självständig i ditt problemlösande. 

Ansökan

Din ansökan ska ha inkommit till Trafikverket senast sista ansökningsdatum. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer ligga till grund för det första urvalet vi gör. I den här rekryteringen kommer vi även att använda oss av urvalstester. 

Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.

Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden. Därför värderar vi etik och moral högt i Trafikverket. För oss är det viktigt med en gemensam kultur som präglas av våra värderingar: pålitliga, engagerade och modiga. 

Intervjuerna är preliminärt planerade att genomföras under v. 36 i Uppsala. 

Ansök senast

Din ansökan ska ha kommit in till Trafikverket senast den 2019-08-11