Kakor (cookies) Trafikverket använder kakor för att förbättra och anpassa ditt besök på vår webbplats. Genom att använda webbplatsen accepterar du användandet av dessa kakor.
Läs mer om kakor och hur du avaktiverar dem

HR-partner

Cheferna inom Trafikverket behöver stöd med olika personalfrågor, från rekrytering och utveckling till villkorsfrågor och avveckling. Det är här du som HR-partner bidrar med din kompetens.

Om du arbetar som HR-partner har du som uppdrag att implementera, driva och följa upp HR-processer i verksamheten. Det innebär att utifrån verksamhetens behov vara en konsultativ/rådgivande partner och ge stöd till chefer och ledningsgrupper i att ständigt förbättra och utveckla såväl organisationens som medarbetarnas prestationer.

För att lyckas som HR-partner krävs såväl kreativ som analytisk förmåga och ibland nytänkande, då arbetsuppgifterna kan vara komplicerade. Du behöver också ha god förmåga att prioritera.

Rekommenderad bakgrund: Personalvetarutbildning alternativt beteendevetenskaplig utbildning på högskolenivå om 180hp.

Erfarenhet: Ca 3-4 år inom yrkesområdet HR.