Inköpare Dela Kontaktuppgifter Facebook Google LinkedIn Twitter Trafikverkets kontaktcenter Har du frågor om innehållet på sidan? Vi kan svara måndag–fredag klockan 8.00–16.00. För trafikinformation och akuta fel som kräver omedelbar åtgärd, har vi öppet dygnet runt. Tel: 0771-921 921 Hoppa till: Trafikverkets mål avseende inköp är att genomföra dem på ett för Trafikverket totalekonomiskt, kvalitetssäkrat och miljömässigt riktigt sätt. Arbetar du som inköpare bidrar du här med din kompetens för att säkerställa att målen uppfylls. Som inköpare är din roll att genomföra inköp på till exempel enklare upphandlingar och avrop så att Trafikverkets anskaffning sker på ett affärsmässigt och juridiskt korrekt sätt. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att hantera inkommande beställningar i Trafikverkets beställningssystem, stödja inköpscontroller och kvalificerade inköpare med statistik/information hämtade ur beställningssystemet samt att bidra till kontinuerlig utveckling av processen och systemet genom att delta i olika arbetsgrupper. För att lyckas som inköpare bör du vara analytisk och kommunikativ. Du ska också kunna knyta och behålla goda relationer internt med andra människor i kombination med hög integritet. Rekommenderad bakgrund: Eftergymnasial/akademisk utbildning med inriktning på eller en kombination av teknik, ekonomi, juridik om minst 180/120hp. Alternativt, KY-utbildning med inriktning mot inköp. Erfarenhet: Ingen praktisk erfarenhet krävs.