Kakor (cookies) Trafikverket använder kakor för att förbättra och anpassa ditt besök på vår webbplats. Genom att använda webbplatsen accepterar du användandet av dessa kakor.
Läs mer om kakor och hur du avaktiverar dem

Kundansvarig

Trafikverket har som verksamhet ett stort kundsegment. Det är då viktigt att relationerna mellan Trafikverket och alla dess kunder vårdas och förvaltas på ett sätt så att alla iblandade parter känner sig nöjda. Det är här du som kundansvarig arbetar.

Som kundansvarig har du ett kundansvar mot en eller flera kunder och ansvarar då för till exempel kundkontakter, avtal och ekonomisk uppföljning. Det kan bland annat innebära att identifiera, genomföra och avsluta affärer. Beroende på var i verksamheten du arbetar kommer kunderna och arbetet variera. Du kan till exempel arbete som kundansvarig inom trafikområdet och då arbeta med kundansvar inom järnvägsbranschen, eller så kan du exempelvis arbeta med kundansvar inom IT.

För att lyckas som kundansvarig på Trafikverket gäller det att du innehar samarbetsförmåga och är kommunikativ, då du har mycket externa kontakter med kunder, men också interna kontakter inom verksamheten. Det gäller också att du kan vara pedagogisk i möten med kunder.

Rekommenderad bakgrund: Högskole- eller eftergymnasial utbildning inom relevant område, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.

Erfarenhet: Minst 4 års relevant arbetserfarenhet.