Plansamordnare Dela Kontakta oss Facebook Google LinkedIn Twitter Trafikverkets kontaktcenter Har du frågor om innehållet på sidan? Vi kan svara måndag–fredag klockan 8-16.30. Vi har öppet dygnet runt för akuta fel, trafikinformation och störningar. Tel: 0771-921 921 Hoppa till: För att Trafikverket ska kunna utföra alla projekt verksamheten har behövs planer av god kvalité. Det är här du som plansamordnare arbetar och ser till att Trafikverkets skapas och utförs korrekt. Som plansamordnare arbetar du med att säkerställa att framtagandet järnväg- och vägplaner håller en god kvalité och att processen vid framtagandet av planer följs. Du ska också säkra att denna process sker likartat över hela landet. I projekt arbetar du också som projektets kontaktperson gentemot den funktion inom Trafikverket som svarar för prövning av dessa planer samt att du även jobbar för att säkra arbetsplaner och att dessa är kompletta inför framtida fastställelser. Då arbetet som plansamordnare innefattar kontakter både intern och extern som till exempel projektledning eller andra myndigheter gäller det att du har en god samarbetsförmåga, att du är kommunikativ samt kreativ. Då du också arbetar mycket med arbetsplaner så gäller det också att du innehar en god skriftlig uttrycksförmåga Rekommenderad bakgrund: Akademisk utbildning 300hp (lantmäteri eller samhällsbyggnad). Alternativt annan lämplig utbildning. Erfarenhet: Mångårig yrkeserfarenhet som innefattar bred generalistkunskap/erfarenheter samt specialistkunskap inom något av områdena miljö, juridik eller teknik.