Kakor (cookies) Trafikverket använder kakor för att förbättra och anpassa ditt besök på vår webbplats. Genom att använda webbplatsen accepterar du användandet av dessa kakor.
Läs mer om kakor och hur du avaktiverar dem

Servicedesktekniker

Trafikverket behöver tillhandahålla kompetent och professionellt kundbemötande via verksamhetens servicetjänst inom it. Här är du som supporttekniker it med och bidrar med din kompetens.

Som supporttekniker på Trafikverket arbetar du med att ta emot, registrera, kategorisera, prioritera och lösa olika ärenden som inkommer till IT servicetjänst. I största möjliga mån löser du så många ärenden så möjligt vid första kontakten, men vidarebefordrar även vissa ärenden till andra kompetensgrupper vid behov. Allt för att de som kontaktar IT servicetjänst ska få den hjälp de behöver gällande ärenden som berör it-funktioner.

Då du som supporttekniker ofta bemöter kontakter och samarbetar med människor både intern och extern gäller det att du är serviceinriktad, kan kommunicera samt är lösningsorienterad.

Rekommenderad bakgrund: Bred yrkeskunskap inom it och/eller gymnasieutbildning med påbyggnadsutbildning inom it på högskolenivå.

Rekommenderad erfarenhet: 1-2 års relevant arbetserfarenhet. Utbildning och kurser inom ITIL ses som meriterande.