Kakor (cookies) Trafikverket använder kakor för att förbättra och anpassa ditt besök på vår webbplats. Genom att använda webbplatsen accepterar du användandet av dessa kakor.
Läs mer om kakor och hur du avaktiverar dem

Verksamhetssamordnare

Trafikverket verkar inom flera områden. Det är då viktigt att det inom dessa verksamhetsområden finns övergripande samordning och planering så att arbetet av olika projekt kan genomföras. Det är denna samordning du som verksamhetssamordnare arbetar med.

Som verksamhetssamordnare är din huvuduppgift att se till att arbetet fungerar som det ska och är effektivt inom det verksamhetsområde du arbetar inom. Det innefattar även planering och uppföljning av arbete. Du som verksamhetssamanordnare ska också agera som ett stöd inom den givna verksamheten och bidra i utvecklingsarbete. Du kan exempelvis arbeta som verksamhetssamordnare inom underhållsdelen i Trafikverket, där kan arbetet bestå utav att ansvara för att underlaget inom vägnätet i Sverige är i ett bra skick. Du som verksamhetssamordnare är också delaktig i hela kedjan, från planering och upphandling, till själva utförandet av olika projekt.

För att du ska lyckas som verksamhetssamordnare på Trafikverket gäller det att du har god samarbets- och kommunikationsförmåga samt att du kan ta initiativ.

Rekommenderad bakgrund: Högskoleutbildning 180hp (120hp) inom lämpligt område.

Erfarenhet: 3-4 års relevant yrkeserfarenhet.