Kakor (cookies) Trafikverket använder kakor för att förbättra och anpassa ditt besök på vår webbplats. Genom att använda webbplatsen accepterar du användandet av dessa kakor.
Läs mer om kakor och hur du avaktiverar dem

Åtgärdsbeställare

Åtgärdsplaneringsenheterna ansvarar för att förutsättningarna för cyklister, bilister, tågresenärer samt godstransporter blir så bra som möjligt och att transportsystemet utvecklas smidigt, grönt och tryggt.

Detta är en nyckelroll då Trafikverkets åtgärder påverkar hela Sverige!

I rollen som åtgärdsbeställare har du ett fokus på att beställa och följa upp Trafikverkets projekt. Du för en nära dialog med utförande enheter för att säkerställa att genomförandet av åtgärder sker enligt beställning och överenskommelser i rätt tid och inom budget. Det innebär att du ser till att åtgärder planeras och samordnas så att tillgängliga medel utnyttjas effektivt. Genom att bidra till ett gott beställningsunderlag har du en viktig roll i utvecklingen av Sveriges infrastruktur!

För att lyckas i rollen som åtgärdsbeställare uppvisar du en god prioriteringsförmåga med fallenhet att analysera och hantera komplex information. Eftersom rollen innebär många kontaktytor både internt och externt krävs det att du besitter en god pedagogisk förmåga samt har lätt att samarbeta med andra.

Rekommenderad bakgrund: Högskoleutbildning (om minst 240/160p) inriktning teknik, ekonomi, samhällsplanering, eller annan utbildning och erfarenhet som vi sammantaget bedömer likvärdig.

Erfarenhet: Några års erfarenhet från infrastrukturområdet samt kunskap om prognos- och avvikelsehantering.