Så här söker du jobb hos oss Dela Kontakta oss Facebook Google LinkedIn Twitter Trafikverkets kontaktcenter Har du frågor om innehållet på sidan? Vi kan svara måndag–fredag klockan 8-16.30. Vi har öppet dygnet runt för akuta fel, trafikinformation och störningar. Tel: 0771-921 921 Hoppa till: För att söka ett utannonserat jobb hos oss, klicka på knappen "sök tjänsten här" som finns längst ner i varje annons. Fyll i dina uppgifter i formuläret och svara på eventuella frågor. Bifoga ditt CV/meritförteckning och ett personligt brev. När du har skickat in din ansökan får du ett mail som bekräftar att vi har mottagit den. Ansökan kan göras ända fram till klockan 24.00 sista ansökningsdagen, sedan stängs annonsen och försvinner från listan med aktuella annonser. Urval och utvärdering Vi börjar gå igenom ansökningarna snarast möjligt efter att ansökningstiden har gått ut. Om du tillhör dem som bäst uppfyller kraven vi ställt i annonsen kallas du till en personlig intervju. I en del rekryteringar använder vi urvalstester för att göra ett första urval. För slutkandidaterna kan det bli aktuellt med kompletterande djupintervjuer, urvalstester eller arbetsprover. Slutligen kontaktar vi referenspersonerna. När vi har tillsatt tjänsten hör vi av oss till alla som sökt. Om du har varit på intervju kontaktar vi dig personligen, annars får du ett meddelande via e-post om att tjänsten är tillsatt med en annan sökande. Det tar normalt mellan två och tre månader från sista ansökningsdagen tills vi har beslutat om vem som fått tjänsten. Om anställningen är säkerhetsklassad kan det dock ta lite längre tid, eftersom vi bland annat måste göra en registerkontroll hos Säkerhetspolisen.