Logga in
Logga in

Assistent - administrativt stöd

Som Assistent - administrativt stöd på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur.

Sök tjänsten

Om jobbet

Region Väst söker en assistent med placering på enheten Verksamhetsstyrning. Du kommer att ingå i ett blandat gäng bestående av ytterligare en assistent, controllers och beredskapsplanerare där alla har som uppgift att stödja regionens verksamhet. Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer att vara att ansvara för att se till att de avtal regionen har med andra parter om finansiering av projekt regleras ekonomiskt. Det innebär att du kommer att vara med när avtal tecknas, följa upp avtalen ur det ekonomiska perspektivet, fakturera och delta i den ekonomiska uppföljningen tillsammans med controllers. Du kommer också att arbeta med det administrativa stödet till chefer och medarbetare med till exempel mötesplanering, ärendehantering och framtagande av presentationsmaterial. En viktig del i arbetet är att vara regionens stöd vid användande av IT-hjälpmedel och att administrera regionens dokumenthantering.  

Tjänstens placeringsort är Göteborg.

Kvalifikationer

Vem är du?

Som person är du självgående och har ett strukturerat arbetssätt. Du är lyhörd och inlyssnande, har en bra kommunikativ förmåga och lätt för att nå fram med ditt budskap på ett pedagogiskt sätt. Vidare har du lätt för att samarbeta och bygga relationer, både internt inom organisationen men även externt. Därutöver har du god analytisk problemlösningsförmåga.

Vi söker dig som har

  • gymnasiekompetens med inriktning administration, ekonomi eller kommunikation alternativt annan relevant utbildning som vi tillsammans med erfarenhet bedömer likvärdig
  • minst något års erfarenhet av liknande arbete
  • god datorvana inklusive kunskaper i Officepaketet
  • goda kunskaper i svenska språket i både tal som skrift

Det är meriterande om du har

  • intresse för siffror och erfarenhet av att arbeta med att analysera och hantera en större mängd data
  • vana vid kontakt med externa aktörer som kommuner och regioner
  • kunskaper i SharePoint

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrig information

Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten har du som vill möjlighet att ha en dialog kring att arbeta hemifrån eller från ett annat Trafikverkskontor ett par dagar i veckan.

I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Vi planerar att hålla intervjuer via Skype den 16-17/6.

Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. 

Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.

På Planering skapar vi innovativa lösningar som bidrar till att nå de transportpolitiska målen, såsom klimatmålen och nollvisionen. Vi planerar Sveriges statliga infrastruktur för väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Hos oss arbetar du nära den politiska arenan och våra samarbetspartners - men framförallt nära medborgare och näringsliv.

På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

#LI-Hybrid

Sök tjänsten

Rekryterande chef Ulrika Johansson,
0101238120

Rekryterande chef Bengt Rydhed,
0101236006

ST Airi Larsson,
0101236243

SEKO Carmen Aulin-Rodén,
0101232549

SACO Maria Sandberg,
0101230406