Logga in
Logga in

Ledningsstöd

Vill du arbeta i en roll där din serviceanda tillsammans med förmågan att strukturera och hålla ordning kommer att bidra till säkrare och smidigare vardag för invånare och företag i Sverige? Läs nedan och sök tjänsten!

Sök tjänsten

Om jobbet

Avdelning Underhållsdistrikt Öst/Stockholm består av c:a 170 medarbetare fördelat på 8 enheter. Distriktet omsätter c:a 5,3 miljarder kronor. Som medarbetare i Sveriges största beställarorganisation inom underhåll av väg och järnväg har du stor möjlighet att bidra till anläggningsbranschens utveckling.

Som ledningsstöd inom Underhållsdistrikt Öst/Stockholm har du en viktig roll i att ge administrativt stöd till våra chefer och tillsammans med avdelningschef och stab planera för vår gemensamma utvecklingsresa. Du har en samordnande roll kopplat till flera viktiga funktioner. En väsentlig del i uppdraget är att stötta avdelningschefen med det övergripande ledningsarbetet genom planering och genomförande av bland annat ledningsgruppsmöten. Du kommer även att leda uppdrag med fokus på ständiga förbättringar i verksamheten - vad det omfattar kan utvecklas utifrån tidigare erfarenheter och verksamhetens behov. Du kommer även att ansvara för vår ärende- och kundbrevlåda samt samordnar utformningen av hur vi lagrar information i våra digitala arbetsrum. Arbetsuppgifterna varierar under året utifrån verksamhetens behov och processerna på Trafikverket.

Här kommer exempel på några ofta förekommande arbetsuppgifter:

  • hantera ärendeberedning
  • sköta fakturahantering
  • uppdatera arbetsrum i Sharepoint
  • sköta kommunikationsuppdrag, tex. förbereda PPT-presentationer
  • planera och samordna events, t ex avdelningsdagar, gemensamma utbildningar e.d.
  • bistå vid planering och uppföljning av utbildningar
  • hjälpa till med administration av nyanställningar
  • övrig operativt stöd till verksamheten.

Som ledningsstöd finns du bokstavligen alltid med i händelsernas centrum, har koll på mycket som händer inom distriktet och hjälper till att nå Trafikverkets mål inom tillförlitlighet, hållbarhet och effektivitet. 

Din utveckling 

Trafikverket är en stor organisation där alla medarbetare har goda möjligheter att vidareutvecklas utifrån deras kompetens. För dig som är intresserad skapar den här tjänsten utmärkta möjligheter till kompetensutveckling eftersom du kommer att förvärva mycket kunskap om verksamheten och inte minst insyn i ledningsarbete.

Kvalifikationer

Vem är du?

Du trivs med och motiveras av att ge service till andra genom att ge stöd, skapa struktur och ordning. Du arbetar strukturerat, planerar ditt arbete väl, slutför det som har påbörjats och håller deadlines. Du är van att arbeta i samverkan med andra, ta initiativ och fatta egna beslut inom givna ramar. Om du har erfarenhet av vår bransch är det bra men inget måste. Viktigare är att du trivs i en omväxlande roll med många kontaktytor. Du besitter en god problemlösningsförmåga då du behöver arbeta självständigt med uppgifter av olika karaktär.

Vi söker dig som har:

  • högskoleexamen om minst 180 hp inom ekonomi, teknik eller samhällsvetenskap, alternativt har du en högskoleutbildning med annan inriktning som tillsammans med relevant arbetslivserfarenhet i närtid matchar behovet för tjänsten
  • minst två års erfarenhet i närtid av att arbeta i bred administrativ roll som innebär/ har inneburit mycket intern service och stöd
  • god systemvana och goda kunskaper i Office-paketet
  • mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift.

Det är meriterande om du har:

  • extragoda kunskaper i Power Point och erfarenhet av att paketera ett budskap
  • erfarenhet av att leda mindre uppdrag kopplade till förbättringar i verksamheten/ verksamhetsutveckling
  • relevant erfarenhet av att arbeta i offentlig/ statlig organisation.

Övrig information

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för vårt första urval. Som ett steg i ledet används sedan webbaserade tester som ännu ett kompetensbaserat verktyg i strävan efter objektiva och rättvisa bedömningar.

Vad händer härnäst? Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att få göra webbaserade tester som skickas ut digitalt under v. 14. De kandidater som därefter går vidare bjuds in till intervju via Skype. Intervjuerna är planerade att äga rum den 19 och den 21 april. Vi håller dig informerad löpande via din angivna e-post. Vi använder främst mejl (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla gärna din inkorg och även skräppost regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss.

Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.

#LI-Hybrid

Ansökan

Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.

Inom verksamhetsområde Underhåll ansvarar vi för leveransen av säkra och tillgängliga vägar och järnvägar. Genom att förvalta, underhålla och utveckla det befintliga och framtida väg- och järnvägssystemet lägger vi grunden för näringslivets godstransporter och miljoner människors resande - varje dag, året om. Kompetensutveckling står högt på vår agenda, oavsett vilken roll du har eller var du befinner dig i yrkeslivet. Hos oss gör du skillnad!

På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Sök tjänsten

Rekryterande chef: Stefan Lindgren,
0101238344

SACO: Jonas Sjöholm,
0101238380

ST: Stefan Kratz,
0101241783

SEKO: Urban Haglund,
0101241702