Kakor (cookies) Trafikverket använder kakor för att förbättra och anpassa ditt besök på vår webbplats. Genom att använda webbplatsen accepterar du användandet av dessa kakor.
Läs mer om kakor och hur du avaktiverar dem

Denna nyhet är äldre än 6 månader

Kundtjänst blir Kontaktcenter

För att bättre spegla vilka frågor vi hanterar inom olika delar av verket har vi valt att byta namn från Trafikverkets Kundtjänst till Trafikverkets Kontaktcenter. Det är ingenting som förändras för dig som medborgare i kontakten med oss.

Vilka frågor ska var?

Till Kontaktcenter ringer du när du har frågor eller vill ha information om väg, järnväg eller färja. Hit ringer du också om du vill nå en specifik person inom organisationen eller vill felanmäla något i anläggningen. Vi finns tillgängliga dygnet runt, året om på 0771-921 921.

Har du frågor om körkortsprov, provavgifter eller fotografering är det Kundtjänst Förarprov du ska vända dig till. Dem når du på 0771-17 18 19 måndag–fredag kl. 08.00–16.30 och dygnet runt för avbokning av prov.

Förändring på hemsidan

I samband med namnbytet kommer du se förändringar på vår hemsida och uppdatering av information. Då vi successivt utför detta kan det i övergångsperioden hända att viss information ser annorlunda ut på olika platser av Trafikverkets webb, vi ber om överseende för detta.

På följande sida finns all information om olika sätt att kontakta oss: