Kakor (cookies) Trafikverket använder kakor för att förbättra och anpassa ditt besök på vår webbplats. Genom att använda webbplatsen accepterar du användandet av dessa kakor.
Läs mer om kakor och hur du avaktiverar dem

Man med ryggsäck och mobiltelefon väntar på tåg på en järnvägsstation. Solnedgång, han tiittar mot ett suddigt tåg på avstånd.

Ny undersökning – var med och förbättra trafikinformationen vid tågförseningar

Trafikverket genomför just nu en undersökning där resenärer kan tycka till om trafikinformationen på tågstationer. Initiativet är en del av Trafikverkets övergripande arbete med att förbättra trafikinformationen vid förseningar.

Järnvägssystemet håller på att rustas upp, byggas ut och moderniseras. Under de närmsta åren görs stora investeringar i järnvägen och en förbättrad trafikinformation till resenärer är en del av den utvecklingen. På uppdrag av regeringen tog Trafikverket tidigare i år fram en handlingsplan tillsammans med järnvägsbranschen för att förbättra trafikinformationen till resenärer och godstransportköpare. Nu genomförs flera stora utvecklingsprojekt för att trafikinformationen ska bli snabbare och tydligare, samtidigt har samarbetet inom järnvägsbranschen utökats för att underlätta gemensamma lösningar.

Resenärers synpunkter – viktiga för utvecklingen

En grundläggande del i utvecklingen av trafikinformationen är att förbättra tjänsterna tillsammans med resenärerna, för att de ska ha så stor nytta som möjligt av dem. Därför genomför Trafikverket nu en undersökning där resenärer kan bidra med sin syn på hur trafikinformationen borde se ut när tåget inte går som det ska. Resultatet kommer att användas i Trafikverkets fortsatta utvecklingsarbete.

Undersökningen är nu genomförd. Stort tack till alla er som deltog.