Nyhetsbrev nr 3 2020 för BessyMobile, Bessy och Ofelia Dela Kontaktuppgifter Facebook Google LinkedIn Twitter Trafikverket Har du frågor om innehållet på sidan? Vi kan svara måndag–fredag klockan 8.00–16.00. För trafikinformation och akuta fel som kräver omedelbar åtgärd, har vi öppet dygnet runt. Tel: 0771-921 921 Meddelande: * Din e-postadress: Ange din e-postadress om du vill att vi ska skicka svar till dig. Vi samlar in personuppgifter för att kunna hantera ditt ärende. Läs mer om hur Trafikverket hanterar dataskyddsförordningen, GDPR.GDPR Hoppa till: Vi kommer att uppdatera IT-stöden 27 oktober. Det innebär flera nya funktioner som underlättar arbetsflödet. Release nummer 3, 27 oktober Eftersom detta kan påverka ditt arbete ber vi dig att om möjligt undvika att arbeta i våra IT-stöd denna dag. Klicka på respektive systemnamn för att läsa mer om vad som ingår i releasen. BessyMobile Pågående förbättringar för BessyMobile Åtgärd för att minska risken för besiktningsdata förlust (synkning 27:e oktober) Åtgärder för minskad seghet vid synkning (pågår tid ej klar) Åtgärder ökad prestanda databas (pågår tid ej klar) Information kring buggrättningar i release 3 Bessy Fältet “Notering” i Åtgärdsrapporteringen har bytt namn till Åtgärdsnotering. Fältet “Text” kommer inte användas längre. Vi har ökat till 256 tecken för utskrift på Åtgärdsnotering. Individ/stolpnummer samt lägesinfo kommer nu med i utskriften av besiktningsanmärkningar. Ofelia Fältet "Skadad anläggning" i BV:Felrapport ändras till "Försäkringspliktigt fordon har skadat anläggningen", detta för att förtydliga funktionen.