Mina kundserviceärenden

Du kan som avtalskund själv följa dina ärenden hos Trafikverket via Mina kundserviceärenden på vår webbplats. Denna tjänst ger dig möjlighet att ha din ärendeportfölj gentemot Trafikverket samlad på ett ställe.

Vad innebär tjänsten Mina kundserviceärenden?

  • Du går in på Trafikverkets webbplats. Under "Logga in" (uppe i högra hörnet) väljer du "Min sida – extern anslutning".
  • Du kan registrera nya ärenden som alternativ till att skicka e-post – de ärendetyper som är tillgängliga är: 90-konton, Nycklar till teknikhus, Bestridanden, Reklamationer och Begäran om ny orsakskod.
  • Du kan följa dina ärenden, aktiva och avslutade – du ser ärendehistoriken.
  • Du kan komplettera dina ärenden – till exempel skicka in en notering eller ett dokument
  • Du kan använda denna funktion istället för eller som komplement till e-postlådorna som finns under Kontakta oss ovan.

Hur får jag tillgång till Mina kundserviceärenden?

Ansök via det ansökningsformulär som du hittar på Ansök om behörighet. Inom fem arbetsdagar hanteras din beställning av våra handläggare. Du får en bekräftelse via mejl.

Vill du veta mer om Mina kundserviceärenden?

Vänd dig till din kundansvarige eller till vår e-postlåda för Support järnväg. Se Kontakta oss ovan.

Introduktionsfilm

Mina kundserviceärenden – introduktionsfilm (Trafikverkets Youtube-kanal)