Ofelia Dela Kontaktuppgifter Facebook Google LinkedIn Twitter Felanmälan Felanmälan av Ofelia kan göras dygnet runt till Användarstöd IT. Uppge från vilket företag du ringer och beskriv felet. Felanmälan kan även göras via formuläret nedan. Saknar du användarkonto och behörighet? Kontakta Support Järnväg via telefon eller via formuläret nedan. Synpunkter eller övriga frågor Kontakta Underhållsdata järnväg via formuläret nedan. Användarstöd IT Tekniska frågor om it-systemen Tel: 010-125 10 10 För järnvägsföretag Support järnväg Öppet vardagar 8:00–16:00 Tel: 010-123 20 20 Meddelande: * Vem vill du skicka ditt e-postmeddelande till, välj här: För järnvägsföretag Support järnväg Underhållsdata järnväg Din e-postadress: Ange din e-postadress om du vill att vi ska skicka svar till dig. Vi samlar in personuppgifter för att kunna hantera ditt ärende. Läs mer om hur Trafikverket hanterar dataskyddsförordningen, GDPR.GDPR Hoppa till: Ofelia för avhjälpare – verktyg för återrapportering av utförd åtgärd och för att göra rapporter. Ofelia för avhjälpare I Ofelia rapporterar spårentreprenörer/felavhjälpare in de åtgärder som utförts i samband med ett, av trafikledningen, registrerat felsymptom. Avhjälparen rapporterar uppgifter om verkligt fel, orsak och utförd åtgärd samt avslutar felrapporten. Ett stöd för rapportering finns under Dokument längst ned på sidan. Ofelia för analytiker I Ofelia Analys är det möjligt att analysera och ta fram statistik på inmatade felrapporter. En felrapport är uppdelad i symptom, verkligt fel och dokument. Det finns flera olika funktioner i Ofelia Analys, exempelvis: Sökmöjligheter med hjälp av fördefinierade statistikrapporter eller sökningar med fria sökvillkor. Olika sökbegrepp som till exempel, felutfall på bandelar, stråk eller anläggningstyper. Möjligheter att överföra sökresultat till Excel för vidare utvärderingar eller presentationer i diagramform. Analyser som informationen i Ofelia kan användas till: Drift och underhåll/utbyte/uppgradering. Statistik och utredningar.