Denna nyhet är äldre än 6 månader

Funktionen ’Move to/Move documents’ i IDA-tillägget deaktiveras för ICT, Förvaltning Underhåll och PDB Underhåll datakällorna

Den 15 januari kommer funktionen ”Move to/Move documents” att deaktiveras i datakällorna för ICT, Förvaltning Underhåll och PDB Underhåll.

Den 15 januari kommer funktionen ”Move to/Move documents” att  deaktiveras i följande datakällor

  • ICT
  • Förvaltning Underhåll
  • PDB Underhåll

Efter den 15 januari kommer nedan felmeddelande om du försöker att använda funktionen:

Felmeddelande

Alternativet till denna funktion är att  kopiera originaldokumentet och klistra in det på den nya platsen. Om dokumentet  inte ska finnas kvar får man ta bort det från den gamla platsen.

Att tänka på:

  1. Väljer man att ta med tidigare versioner av dokumentet så kommer alla dessa att skapas i första läge (state).
  2. Finns det referenser till dokumentet, t.ex. från ett dokumentset eller en länk så kommer referensen att försvinna.
  3. Historik (Audit-Trail) kommer inte att följa med till det nya dokumentet. 

              – Det står i det gamla dokumentet att det är ”send to folder”, men inte vart det har kopierats.
              – I det nya dokumentet står att det har skapats via kopiering men det står inte var                                                         ursprungsdokumentet fanns.
Vill man ha spårbarhet mellan dokumenten kan man lägga in en kommentar i AuditTrail via kommandot ”Add comment” och själv beskriva vad som gjorts.