Kakor (cookies) Trafikverket använder kakor för att förbättra och anpassa ditt besök på vår webbplats. Genom att använda webbplatsen accepterar du användandet av dessa kakor.
Läs mer om kakor och hur du avaktiverar dem

Problem att logga in efter uppgraderingen?

Har du problem med inloggning? Här är de vanligaste orsakerna.

De vanligaste orsakerna till att man inte kan logga in efter uppgraderingen är:

1. Fel IP-adress i brandväggen.

  • IP-adressen behöver ändras till 188.21.77.13.
  • För mer information hittar du i frågan ” Så här startar du ProjectWise (med IDA-konfiguration)”


2. En nyare version av ProjectWise Explorer används än vad Trafikverket stödjer.

  • En version som är nyare än 10.00.03.280 används vid inloggning till en datakälla.
  • För mer information hur du löser detta hittar du i frågan ”Inloggningsproblem i ProjectWise Explorer: The selected authentication type is not supported”


3. En äldre version än ProjectWise Explorer 10.00.03.280 används.

  • Inloggningsproblem och vissa funktioner fungerar inte
  • Version som Trafikverket stödjer hittas på denna sida

 

Svar på dessa frågor och andra hittar du under menyn ”Frågor och svar”.