Problem att logga in efter uppgraderingen?
För support/frågor eller om du vill komma i kontakt med förvaltningen, kontakta Trafikverkets Användarstöd IT via telefon eller kontaktformuläret (endast ProjectWise-ärenden).
Har du problem med inloggning? Här är de vanligaste orsakerna.
De vanligaste orsakerna till att man inte kan logga in efter uppgraderingen är:
1. Fel IP-adress i brandväggen.
- IP-adressen behöver ändras till 188.21.77.13.
- För mer information hittar du i frågan ” Så här startar du ProjectWise (med IDA-konfiguration)”
2. En nyare version av ProjectWise Explorer används än vad Trafikverket stödjer.
- En version som är nyare än 10.00.03.280 används vid inloggning till en datakälla.
- För mer information hur du löser detta hittar du i frågan ”Inloggningsproblem i ProjectWise Explorer: The selected authentication type is not supported”
3. En äldre version än ProjectWise Explorer 10.00.03.280 används.
- Inloggningsproblem och vissa funktioner fungerar inte
- Version som Trafikverket stödjer hittas på denna sida
Svar på dessa frågor och andra hittar du under menyn ”Frågor och svar”.