Denna nyhet är äldre än 6 månader

Problem att logga in efter uppgraderingen?

Har du problem med inloggning? Här är de vanligaste orsakerna.

De vanligaste orsakerna till att man inte kan logga in efter uppgraderingen är:

1. Fel IP-adress i brandväggen.

  • IP-adressen behöver ändras till 188.21.77.13.
  • För mer information hittar du i frågan ” Så här startar du ProjectWise (med IDA-konfiguration)”


2. En nyare version av ProjectWise Explorer används än vad Trafikverket stödjer.

  • En version som är nyare än 10.00.03.280 används vid inloggning till en datakälla.
  • För mer information hur du löser detta hittar du i frågan ”Inloggningsproblem i ProjectWise Explorer: The selected authentication type is not supported”


3. En äldre version än ProjectWise Explorer 10.00.03.280 används.

  • Inloggningsproblem och vissa funktioner fungerar inte
  • Version som Trafikverket stödjer hittas på denna sida

 

Svar på dessa frågor och andra hittar du under menyn ”Frågor och svar”.