Operativ järnvägsdrift Dela Kontaktuppgifter Facebook Google LinkedIn Twitter Skriv ditt meddelande och välj kontakt i listen till höger. Saknar du behörighet? Välj Support järnväg.Tekniska problem eller lösenordsbyten? Välj Användarstöd IT. För järnvägsföretag Support järnväg Öppet vardagar 8:00–16:00 Tel: 010-123 20 20 Användarstöd IT Tekniska frågor om it-systemen Tel: 010-125 10 10 Meddelande: * Vem vill du skicka ditt e-postmeddelande till, välj här: För järnvägsföretag Support järnväg Din e-postadress: Ange din e-postadress om du vill att vi ska skicka svar till dig. Vi samlar in personuppgifter för att kunna hantera ditt ärende. Läs mer om hur Trafikverket hanterar dataskyddsförordningen, GDPR.GDPR Hoppa till: Här hittar du som är extern användare med behörighet inloggning till system inom operativ järnvägsdrift. Saknar du användarkonto och behörighet? Här hittar du ansökningsfiler.Upplever du tekniska problem? Se Kontakta oss ovan. Äldre webbläsare behöver uppdateras för åtkomst till Operativ järnvägsdrift Av säkerhetsskäl har Trafikverket, på rekommendation av bl a Microsoft, inaktiverat TLS 1.0 och TLS 1.1 på externt publicerade tjänster (Webbapplikationer och Citrix). Om dina användare nyttjar Citrixapplikationer (bl.a. operativ järnvägsdrift) hos Trafikverket bör de kontrollera att de använder version 1911 eller senare av Workspace app (tidigare kallad Citrix Receiver). Nedladdningar av nya versioner finns här https://www.citrix.com/downloads/ Vad är TLS? TLS står för “Transport Layer Security” (transportlagersäkerhet). Det är ett säkerhetsprotokoll som används av webbläsare och andra program. Protokollet krävs för att data säkert ska kunna utbytas över nätverk och på Internet.