Allt vi gör hänger ihop
Tillsammans skapar vi en enhetlig bild av Trafikverket. Vi bidrar till tydlighet, trygghet och kännedom, i alla sammanhang där vi kommunicerar. De grafiska riktlinjerna bidrar till att stärka vår berättelse.
Grafiska riktlinjer

De grafiska riktlinjerna stärker vår berättelse. Bilden visar delarna som bildar helheten i vår kommunikation. Överst har vi det övergripande konceptet. Det lyfter nyttan som vi skapar i samhället. Arbetsgivarerbjudandet lockar med utmaningarna som finns i den nationella planen. Det konkreta uppdraget, tar sin utgångspunkt i den nationella planens satsningar. Alla delar hålls samman av våra grafiska riktlinjer.
Vi pratar om och visar på nyttan som vi skapar för människor, landsändar och företag. Läs mer om vår berättelse på sidan "Övergripande koncept – Vi gör Sverige närmare":
Våra hörnstenar
I den här guiden finns grunden, byggstenarna och inspirationen för att skapa en enhetlig bild av Trafikverket. Vi börjar med våra hörnstenar.
- Rött
Vår profilfärg är en viktig del av vår identitet. En tydlig och modig färg.
Läs mer: Färger - Enkelt
Enkelhet och tydlighet är viktigt för att kunna skapa ett starkt uttryck. De grafiska elementen är byggstenar som skapar en helhet.
Se exempel: Layout - Nyttan
Vi pratar om och visar på nyttan som vi skapar för människor, landsändar och företag. Läs mer om vår berättelse under Vi gör Sverige närmare.
Läs mer: Övergripande koncept – Vi gör Sverige närmare
