Logga in
Logga in

Bra att veta när du söker jobb hos oss

Hos oss finns över 150 yrken med placering på olika orter i hela landet. Lediga tjänster listas på sidan Lediga jobb. Du ansöker genom att logga in i rekryteringsportalen ”Min karriärsida” och lämna dina uppgifter.

I flera av våra rekryteringsprocesser använder vi oss av arbetspsykologiska tester som urvalsverktyg innan vi bjuder in till en första intervju. För slutkandidaterna kan det bli aktuellt med kompletterande djupintervjuer och eller arbetsprover.

  • Eftersom vi är en myndighet så betraktas alla inkomna ansökningshandlingar som offentliga.
  • Ansökan kan göras fram till klockan 23.59 sista ansökningsdagen, sedan stängs annonsen och försvinner från listan med aktuella annonser.
  • Vi tillämpar sex månaders provanställning i Trafikverket.
  • Vi tillämpar ramavtal och undanber oss annonsförsäljare vänligt men bestämt.

Vanliga frågor

Nedan ser du de vanligaste frågorna och svaren om rekryteringsprocessen. Klicka på respektive fråga för att se svaret.

Vi strävar efter att ge dig besked så snart som möjligt i anslutning till respektive utvärderingsmoment. Det tar normalt cirka två till tre månader från sista ansökningsdagen tills vi har beslutat om vem som fått tjänsten. Om du har varit på intervju kontaktar vi dig personligen, annars får du ett meddelande via e-post om att tjänsten är tillsatt med en annan sökande. Den tillsatta tjänsten anslås på den offentliga anslagstavlan på huvudkontoret i Borlänge.

Vi ber dig alltid att besvara ett antal urvalsfrågor innan du skickar in din ansökan. Du behöver endast bifoga de bilagor vi bett dig om (till exempel CV, betyg eller intyg). Du kan bifoga max sex filer. Ingen fil får vara större än 4 MB (tillåtna filtyper är doc, docx, pdf, txt, jpg, gif eller bmp). Så snart du har skickat in din ansökan får du ett mejl som bekräftar att vi har mottagit den.

När du söker jobb på ”Min karriärsida” i vår rekryteringsportal samlar vi in följande uppgifter: Person- och kontaktuppgifter som namn, personnummer, adress, e-post, telefon-nummer samt svar på urvalsfrågor för tjänsten, personligt brev och CV samt resultat av tester om det görs för aktuell tjänst. Och det gör vi för att kunna hantera rekryteringsärendet. Dessa uppgifter måste du lämna för att kunna söka ett jobb.

När du har sökt en tjänst behåller vi uppgifterna i två år.

Min karriärsida