Projektledare vägunderhåll
Vill du leda projekt som gör verklig skillnad för både människor och samhälle?
Som projektledare för BAS-kontrakt väg hos oss på Underhåll i Östergötland får du en central roll i att utveckla och förvalta vägnätet i länet - för säkra och tillgängliga transporter, idag och i framtiden. Här får du driva projekt från planering till genomförande tillsammans med engagerade kollegor och samarbetspartners. Tillsammans ser vi till att Sverige rullar smidigt.
Om jobbet
Som projektledare hos oss på Underhåll i Östergötland planerar, genomför och utvecklar du underhållet på vägnätet i Östergötlands län, genom både förebyggande och långsiktigt underhåll. I tider av historiskt stora satsningar på underhåll får du möjlighet att tillsammans med ett projektteam bestående av bland andra projektingenjörer och tekniska specialister samt kontrakterade konsulter och entreprenörer leverera säkra och tillgängliga vägar som tillgodoser samhällets behov av resor och transporter, idag och i framtiden. Du ansvarar för helheten när det gäller att leda, styra och följa upp projekt. Vidare bidrar du med motivation och inspiration till ditt projektteam för att skapa en bra arbetsmiljö. I rollen har du mycket kontakter internt, men också med allmänheten, kommuner och andra myndigheter. Du arbetar nära våra avtalade entreprenörer och har regelbundet möten hos dem.
Jag som blir din chef heter Christian Dahlskog. Genom en öppen och ärlig dialog driver jag verksamheten framåt. Med gemensamt fokus och ansvar, levererar vi resultat och bygger förtroende både internt och externt. Vi har roligt tillsammans och trivs på jobbet. Jag hoppas du vill vara med på vår resa att utveckla ett modernt, effektivt och hållbart transportsystem!
Kvalifikationer
Vem är du?
Ditt ledarskap präglas av att bygga förtroende och leverera resultat. Genom en tydlig kommunikation om förväntningar och mål delegerar du och följer upp. Du inspirerar, skapar delaktighet och driver utveckling tillsammans med ditt team och i samverkan med andra. Vidare har du en administrativ förmåga samt är proaktiv och strukturerad i dina åtaganden. Du är också flexibel och orädd för de snabba beslut som ibland är en del av vardagen i ett BAS-kontrakt. Vi ser även att du har en god analytisk problemlösningsförmåga.
Vi söker dig som har
- en universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp med teknisk inriktning inom till exempel väg- och anläggningsområdet alternativt annan utbildning i kombination med relevant erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
- flerårig aktuell arbetslivserfarenhet av projektledning som projektledare, projektingenjör eller motsvarande
- god erfarenhet av arbete med ekonomi-, budget- och resultatuppföljning inom bygg- och anläggningsverksamhet
- goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
- giltigt B-körkort
Det är meriterande om du har
- kunskap i entreprenadjuridik
- kunskap och/eller arbetslivserfarenhet inom området vägbyggnad/vägunderhåll
Välkommen med din ansökan!
Övrig information
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Vi planerar att hålla digitala intervjuer under vecka 48.
Tjänstens placeringsort är Linköping. Vill du ha en flexibel vardag med möjlighet att arbeta hemifrån? I den här rollen kan du jobba på distans upp till två dagar i veckan.
#LI-Hybrid
För att undvika att du missar viktig information om din ansökan behöver du se till att hålla dig uppdaterad via "Min karriärsida"! Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Du kan med fördel även lägga till den mejladressen i dina mejlkontakter.
OBS: På grund av ett systemunderhåll är det inte möjligt att ansöka till den här tjänsten från kl.16.00 den 25/10 till cirka kl.16.00 den 26/10, därefter räknar vi med att ansökan fungerar som vanligt igen.
Ansökan
De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen.
Inom verksamhetsområde Underhåll ansvarar vi för leveransen av säkra och tillgängliga vägar och järnvägar. Genom att förvalta, underhålla och utveckla det befintliga och framtida väg- och järnvägssystemet lägger vi grunden för näringslivets godstransporter och miljoner människors resande - varje dag, året om. Kompetensutveckling står högt på vår agenda, oavsett vilken roll du har eller var du befinner dig i yrkeslivet. Hos oss gör du skillnad!
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Rekryterande chef: Christian Dahlskog,
0101257702
SACO: Jonas Sjöholm,
0101238380
ST: Stefan Kratz,
0101241783
SEKO: Urban Haglund,
0101241702