Extern remiss Dela Kontaktuppgifter Facebook Google LinkedIn Twitter Trafikverket Har du frågor om innehållet på sidan? Vi kan svara måndag–fredag klockan 8.00–16.00. För trafikinformation och akuta fel som kräver omedelbar åtgärd, har vi öppet dygnet runt. Tel: 0771-921 921 Meddelande: * Din e-postadress: Ange din e-postadress om du vill att vi ska skicka svar till dig. Vi samlar in personuppgifter för att kunna hantera ditt ärende. Läs mer om hur Trafikverket hanterar dataskyddsförordningen, GDPR.GDPR Hoppa till: Trafikverket ger företag och organisationer möjlighet att lämna synpunkter på utkastet till förfrågningsunderlag, innan upphandlingen annonseras, genom en extern remiss. När publiceringstiden för den externa remissen har gått ut, går vi igenom samtliga inkomna synpunkter. Därefter utformar vi ett slutligt förfrågningsunderlag, som vi sedan annonserar i Trafikverkets upphandlingssystem (länk öppnas i nytt fönster). Extern remiss för ökad dialog Extern remiss är ett sätt för Trafikverket att öppna upp för en dialog med företag, idéburna organisationer och branschorganisationer. På så vis kan vi ta tillvara branschens kompetens och kreativitet. Vi ser även extern remiss som ett sätt att stimulera fler att lämna in anbud och öka konkurrensen. Övrigt Observera att datum och dylikt i remissen, exempelvis sista anbudsdag, inte är relevanta och kommer att ändras. För att skicka in synpunkter, använd blanketten som du hittar för respektive remiss, via länk under "Aktuella remisser" här på sidan. Tänk på att all e-post, handlingar eller brev som skickas till Trafikverket blir allmän handling, som också kan bli en offentlig handling.