Kakor (cookies) Trafikverket använder kakor för att förbättra och anpassa ditt besök på vår webbplats. Genom att använda webbplatsen accepterar du användandet av dessa kakor.
Läs mer om kakor och hur du avaktiverar dem

Reklamationer

Har du fått en felaktig vara levererad från Trafikverket eller har varan du beställt inte levererats i tid? Eller har det hänt något under transporten som du vill anmäla till oss? Här finns anvisningar för hur du reklamerar.

För att vi ska kunna hantera reklamationer så smidigt som möjligt ber vi dig följa vår handledning för reklamationshantering och anmäla reklamationen via vårt reklamationsformulär. Du hittar länk till handledningen och reklamationsformuläret längre ner på denna sida.

Handledningen för reklamationshantering är ett komplement och förtydligande av ABM07 samt NSAB 2015 och ska hjälpa dig med din anmälan av reklamationer.

För att vi ska kunna behandla din reklamationsanmälan så effektivt som möjligt ber vi dig att fylla i samtliga obligatoriska uppgifter samt göra en detaljerad skriftlig beskrivning av reklamationens skada och händelseförlopp i vårt formulär för reklamationsanmälan. Bifoga även foton eller annat underlag som kan underlätta vår utredning av reklamationen.

Reklamationsanmälan skickar du utan dröjsmål till:
Kundservice

Vid akuta ärenden, kontakta Trafikverket via telefon och ha ditt ordernummer tillgängligt.

Ärendehantering

När vi tagit emot din reklamation skickar vi en bekräftelse via e-post med ett ärendenummer som kvittens. Vi tar sedan hand om reklamationen och reder ut vad som hänt och meddelar sedan dig ett svar med orsak till reklamationen, vad vi gjort åt det och du får också besked om eventuell ersättning.  

För mer information är du välkommen att kontakta oss på telefon 010-123 66 00 eller via formuläret som du hittar under fliken Kontakta oss.